אנו מגיעים לסיטואציות רבות בהן יש לנו קשר עם חברות ביטוח. אחד המקרים הקלאסיים והתקשורתיים ביותר הוא כמובן נושא ביטוח הרכב. ביטוח זה נעשה פעם בשנה, והוא כולל למעשה שלושה ביטוחים: ביטוח מקיף, ביטוח צד ג', וביטוח חובה. הקשר עם חברת הביטוח יכול להיווצר יותר מפעם בשנה במידה וחס וחלילה יש צורך להשתמש בשירותי החברה לצורך מימוש הפוליסה.
אז מתי יתכן שחברת הביטוח תטעה בשירות שהיא מעניקה לנו? אחת הדוגמאות המוכרות והכואבות היא שבפוליסה לא נכתבו פרטים אשר היו אמורים לשרת אותנו בבוא היום. סיכמתם על דבר מה, אך עקב טעות אנוש הסיכום לא כתוב בפוליסה. לעיתים, כמובן, קשה לאמת זאת, שכן מדובר בפרטים נדירים, אך כאשר מדובר בפרטים מוכרים וידועים- קל לאמת שבלעדיהם הפוליסה איננה שווה הרבה. כדי למנוע מצב זה יש לבדוק את הפוליסה מספר פעמים בטרם חתמתם עליה.
אופציה אחרת היא כאשר הפוליסה נגמרת ואתם מגלים שאתם עדיין משלמים עליה. קל מאוד לאבחן זאת, שכן הכסף יורד בחשבון הבנק. במקרה זה כל מה שעליכם לעשות הוא לפנות לחברת הביטוח ולדרוש את הפסקת התשלום והחזרת הכסף שירד. זאת, כמובן, תוך דיווח לחברת האשראי לבטל את סכום ההורדה, והצגת טפסי הפוליסה כהוכחה שאין לכם סיבה לשלם עליה.
טעות אנוש נוספת יכולה לקרות כאשר בפוליסת ביטוח הרכב שעשיתם לא צוינו כל הנהגים אשר בבית, למרות שאתם מחויבים לתשלום על כולם. במצב זה, נהגים שלא יהיו כתובים בפוליסה לא יוכלו לנהוג. חברות הביטוח מתירות הכנסת השמות בכל עת, ועל כן אין מדובר בטעות קריטית אם היא מתגלה בזמן.
טעויות אנוש קורות כל העת. יש לקחת אותן בחשבון, וכמובן בלי להתעצבן. בשיחה אחת נעימה ופשוטה, או במספר שיחות מנומסות, אפשר לפתור את הבעיה שצצה. כל מה שעליכם לעשות הוא להוציא את הפוליסה שבידכם, לבדוק אם אכן נעשתה טעות, ולבקש מחברת הביטוח לתקנה באופן מהיר.