ביטוח צד ג' הוא כמין ביטוח חובה שמיועד לכלי רכב בלבד. הוא זה שמגן עלינו במקרה של תאונות דרכים בהם אנו מעורבים ובהן נפגעים כלי רכב אחרים. זהו הביטוח שמגן על כל נהג מפני תביעות ענק ותשלומים גבוהים על נזקים שאנו עלולים לגרום בעת תאונה. כמובן שאין זו סיבה לנהוג באופן לא זהיר, שכן, ביטוח צד ג לא מכסה בכל מקרה את כל הנזק אשר נגרם.
בעת תאונה, קטנה כגדולה, בה אין נפגעים בנפש אלא רק נזק לכלי הרכב, על הנהגים לקחת את שם הנהג איתו היו מעורבים בתאונה, את מספר תעודת הזהות, מספר הרכב, מספר הטלפון ומספר הביטוח. זאת על מנת שבעת הגשת התביעה לחברת הביטוח החברה תוכל להעביר את התביעה באופן מהיר לחברת הביטוח של הנהג, ונוכל לקבל במהרה את הכסף עבור הנזק שנגרם לרכב.
ביטוח צד ג נקבע על פי מדדים שונים: ראשית- על פי גילו של הנהג וותק הנהיגה שלו. שנית- על פי עברו התחבורתי. שלישית- על פי מצב הרכב, סוג הרכב, שנת ייצור הרכב ויכולת הסיכון של הרכב. מדדים אלו משתקללים בחברת הביטוח, כאשר, כמובן, שככל שהמדדים הם שליליים ( גיל צעיר, מעט ניסיון בנהיגה, עבר תחבורתי שלילי, ורכב מסוכן) הפרמייה של הביטוח עולה. זאת על מנת שחברת הביטוח תוכל לכסות על עצמה במקרה של תאונה אשר היא אפשרית יותר במקרה זה מאשר במקרה שבו המדדים הם חיובים יותר.
ביטוח צד ג' מיועד למעשה להגן על בעלי הרכב מפני פגיעה שהם עלולים לפגוע בכלי רכב אחרים בעת תאונה. במקרה שכזה הרי שהנהג הנפגע יפנה אל חברת הביטוח שלו עם פרטי הנהג, וזו תיצור קשר עם חברת הביטוח על מנת לטפל בתביעה. במקרים לא מעטים מעדיפים הנהגים "לסגור" את התשלום ביניהם, זאת על מנת שחברות הביטוח לא יתערבו בתאונה. הסיבה לכך היא שכל תאונה שמבצע נהג מעלה את הפרמיה של הביטוח שלו בעת חתימה על פוליסת ביטוח חדשה.
ביטוח צד ג' כולל בתוכו אלמנט של השתתפות עצמית. מדובר באלמנט שאומר שעד סכום כסף מסוים על הנהג להשתתף בתשלום, שכן הפוליסה איננה משלמת אלא מעבר לסכום מסוים. ההשתתפות העצמית תהיה גבוהה במידה והנהג זהיר ונמוכה במידה והנהג הוא בעל עבר תחבורתי שלילי. כך מבקשות חברות הביטוח לכסות על תשלומים גבוהים שהם עלולות לשלם בעתיד כתוצאה מתאונות של אותם נהגים. לכן, ככל שננהג באופן זהיר נפחית את סכומי הכסף שיהיה עלינו לשלם, וחשוב מכך, לא נגרום לפגיעה בנהגים או בכלי רכב אחרים.