חודשי החורף ידועים כחודשים בהם אנשים רבים בוחרים לבצע טיפול הסרת שיער. הסיבה היא פשוטה מאוד: אלה הם חודשים בהם לא ניתן ללכת לים, הבגדים שלובשים הם ארוכים, וכך אפשר להסתיר את תהליך הטיפול מיחד, ומאידך- להגיע אל הקיץ שהגוף חלק משיער, בדיוק כפי שרצינו.
מרפאות ומכונים להסרת שיער נלחמים על הלקוחות, בדיוק כמו בכל תחום בו מתקיימת תחרות. מי שמרוויח מכך הוא תמיד הלקוח. הוא יכול ליהנות ממחירים טובים יותר, חבילות נוחות, ואינספור הטבות אשר הופכות את הטיפול לנעים יותר. לכן, בטרם אנו ממהרים לבחור מכון בו נערוך את הטיפול יש לבדוק מה מציעים לנו שלל המכונים בתחום.
מובן שהדבר הראשון שיש לבחון הוא את מקצועיות המכון. מי מבצע את הטיפול, באילו מכשירים, והאם הם עומדים בתקן של משרד הבריאות ושל רשות הבריאות האמריקאית (FDA).
רק כאשר ברור לנו שהם אכן עומדים בתקנים השונים נוכל להתחיל לבדוק לעומק מה בדיוק מציע לנו המכון.
הגורם הראשון שנבחן יהיה המחיר: כמו בכל דבר בחיים, נבחן את המחיר שמציעים לנו, בכמה תשלומים נוכל לשלם אותו ועל כמה טיפולים אנו משלמים. לאחר מכן יש לבדוק מה מציע לנו המכון במקרה שהטיפול נמשך יותר ממה שנקבע. האם עלינו לשלם על כך או שאנו מקבלים אותו כבונוס. כנ"ל לגבי טיפול שנכשל: האם טיפול חוזר (למשל צמיחה של שיער מחודשת בטווח קצר) הוא טיפול שנצטרך לשלם עליו, או שמא אנו מקבלים כפיצוי טיפול חינם.
יש לבחון האם המכון מציע לנו טיפול כולל. ישנם מקומות בהם, בנוסף לטיפול הסרת שיער, מציעים לנו טיפול פילינג, או טיפולים אחרים לעור, אשר הופכים אותו לנעים יותר ונקי יותר. אפשר לבדוק האם מגיעה לנו הנחה במידה ונרצה לבצע טיפולים אסתטיים או פלסטיים נוספים במקום. כמובן שיש לבדוק האם עלינו לשלם על המשחה שנמרח אחרי הטיפול בבית, או שהתשלום עבורה כלול במחיר התשלום עבור הטיפול.
אנשים אשר נהנים להתמקח לרוב גם משיגים תוצאות בהתמקחות. אחרים רואים בכך אקט לא נעים, ועל כן הם משלמים מחיר גבוה שלא לצורך. מכון אשר מכיר בערך הלקוח ובחשיבותו ישמח אם הלקוח יתמקח, על מנת להעניק לו הטבות. שכן עבור המכון זו הוכחה שהוא עבד קשה כדי להשיג את הלקוח, והוא יעשה הכול כדי שהלקוח ייצא מרוצה. עבור הלקוח- כל הטבה חוסכת כסף, ואין צורך לומר כמה טוב זה עושה בכיס.