זהו טיבן של פרסומות: מתפקידן לספר לנו את מה שהחברה המפרסמת רוצה שנשמע, בצורה היפה, הנעימה והפשוטה ביותר. כך גם אנחנו נישבה בקסמם של הפרסומות, ונרוץ לרכוש מוצרים אלה בהקדם, ואם כבר רכשנו אותם- המטרה היא שלא נשכח כמה הם טובים, ושלא נרצה לרכוש את המוצרים הקוסמטיים של החברה המתחרה.
אך יש אמת שהיא גדולה יותר מכך פרסומת. זוהי האמת של השורות האחרונות, האותיות הקטנות, או, במילים אחרות, האמת שאיננה נאמרת בפרסומת שבעיתון או נראית בפרסומת בטלוויזיה: זוהי אמת שכל אחד יכול לגלות אותה אם רק ידע לקרוא על המוצר אותו הוא רוכש, ולא ימהר לרכוש אותו בלי ידע מוקדם.
בכל קורס קוסמטיקה לומדות הקוסמטיקאיות לעתיד שעור גברי אחד אינו דומה לעור של גבר אחר, ושיער אישה אחת איננה דומה לשיער אישה אחרת. לכן, כאשר מראים לנו אישה החופפת את שערה, ואז מסבירים לנו שגם אנו יכולים ליהנות מהברק של שיערה- עלינו להיות חשדניים משהו.
האישה בפרסומת היא בעלת סוג שיער מסוים, ולכן יש לה ברק מסוים (זאת במקרה שאותו ברק לא מושג באמצעים אחרים לצורך הפרסומת), אותו כנראה תשיג עם לא מעט סוגים של שמפו, כפי שאנו נשיג ברק בשערנו עם לא מעט סוגים של שמפו, ולא בהכרח רק בעזרת השמפו הספציפי שמראים לנו בפרסומת. הדבר נכון גם כאשר מראים לנו פרסומת לקרם ידיים או קרם גוף, שכן, מה לעשות, אנחנו בעלי עור שונה, לכן ייתכן בהחלט שעלינו הקרם ישפיע אחרת.
לא כל אחד עובר קורס קוסמטיקה, אך גם מי שאינו מתעסק בתחום יודע שיש לקרוא את האותיות הקטנות הן בפרסומות והן על התכשירים עצמם, יש לבדוק למי הם מתאימים, אילו חומרים יש בהם, לאיזו מטרה הם משמשים, כיצד הם עובדים, ובעיקר- למי הם לא מתאימים. אחרי שנקרא את כל זאת נבין היטב שלא כל פרסומת אכן מיועדת לנו, ולא כל מה שנאמר בפרסומת הוא אכן נכון לכולם.