אחד הויכוחים הגדולים בעולם החינוך הוא האם צריך ללמד אנשים על פי דרך השינון או דרך החשיבה. כמובן שפיתוח חשיבה עצמית הוא דבר שאיש אינו מזלזל בו, אך לעיתים היא חסרת תועלת כאשר לא זוכרים את הגבולות של הנושא בו דנים, ובעיקר כאשר לא זוכרים את העובדות אותן לומדים. לכן משתמשים בשינון.
ישנו מבחן אחד בו משתלבים יכולת החשיבה ויכולת השינון יחד: זהו המבחן הפסיכומטרי. לימודי פסיכומטרי מלמדים אותנו לפתח חשיבה שתעזור לנו לענות על שאלות שונות, ומנגד- קורסי הכנה לפסיכומטרי עוזרים לנו להבין כיצד עלינו לפתח יכולת שינון אשר תאפשר לנו לזכור את הנחוץ לנו הן בלימודים למבחן והן בעת המבחן הפסיכומטרי עצמו.
החלק בו יש צורך ביכולת שינון הוא החלק של אוצר המילים. עלינו לזכור מה פירושה של כל מילה. קורסי הכנה לפסיכומטרי מודעים לחשיבות של חלק זה במבחן ולבעיה שיש לרבים מהנרשמים לקורסים אלו ביכולת השינון שלהם. הם פיתחו שיטות שונות המאפשרות להם להתגבר על בעיות אלה.
השיטה הנפוצה ביותר היא הכנת כרטיסיות, עליהן כותבים את המילים ומצד שני את פירושן. בכל שיעור לומדים מספר כרטיסיות, ובבית לומדים בכל יום אות אחרת , כך שעד המבחן לומדים את כלל המילים שבכרטיסיות. שיטה אחרת, נפוצה לא פחות, היא שילוב של המילים במשפטים. במקום לומר את המשפט עם המילה המוכרת לנו אנו שמים את פירושה ולאט מפנימים את קיומה ומשמעותה.
דרך אחרת לשינון המילים היא כתיבת המילים בכל מקום בבית. כך, בכל מקום שנהיה בו נוכל לשנן אותן מתוך רשימה מוכנה, כזו שתהיה תלויה על המקרר, בשירותים, על הקירות בחדר. כך לא נוכל להימלט מהן, ונהיה חייבים לקרוא ולשנן אותן. שיטה נוספת, עבור האנשים ה"טכנולוגיים" יותר- ניתן להקליט את המילים בטייפ קטן, ולשמוע אותן בכל מקום בו נהיה. זה עלול להיות מעצבן, אך מצד שני- כך המילים ייכנסו לנו לאוזניים ומשם לראש, כמו שאומרים.