כמובן שהמצב האידיאלי הוא מצב בו החפצים שלכם לא יישברו או לא ייהרסו בעת ההובלה. לשם כך יש צורך במובילים אחראים, בנהג אחראי שיוביל את המשאית, במשאית בטוחה ובאריזה נכונה של החפצים, הן מצידכם והן מצד המובילים. אך הביטוח יכול למנוע מכם את הצורך לממן את רכישת חפצים זו מחדש אחרי שיצאו מכלל שימוש או נשברו במקרה וכך קורה כתוצאה מן ההובלה.
ביטוח הובלה נעשה בטרם עלו החפצים אל משאית ההובלה, בעזרת פוליסה המוגשת אליכם מטעם חברת ההובלה. בפוליסה זו יהיו מצוינים כל החפצים אשר יוצאים להובלה באמצעות המשאית של חברת ההובלה. בה יהיו מפורטים תנאי התשלום ומה גובה ההשתתפות של החברה ברכישה מחדש של החפצים שניזוקו.
על מנת לבצע ביטוח הובלה כנדרש עליכם לבחון עם איזו חברת ביטוח עובדת חברת ההובלות. החברה צריכה להיות מוכרת, חברה חזקה ואמינה בשוק, ועליכם לדעת מי איש הקשר, מבחינתכם, בחברת הביטוח. זאת על מנת שתדעו למי לפנות במקרה שיש צורך להשתמש בפוליסת הביטוח. חשוב מאוד שהפוליסה תהיה מוכרת לכם בטרם חתמם עם חברת ההובלה על חוזה, על מנת שתוכלו לבחון אותה לעומק ולקבוע האם אתם מעוניינים בו או לא.
חשוב מאוד לדעת, שגובה הפוליסה עולה ככל שאתם מובילים יותר חפצים ומכשירים באמצעות חברת ההובלות. לכן, כאשר אתם מבצעים אריזה וסידור לקראת ההובלה, מומלץ שתבחנו מה אתם יכולים לקחת בעצמכם אל הדירה או המשרד החדש, על מנת שלא תצטרכו לצרף זאת לפוליסה שלכם. כך לחסוך הן בעלויות הביטוח והן בעלויות ההובלה.
ביטוח הובלות איננו שלם ואיננו מושלם. לעיתים הוא יתקשה לעמוד במחיר המוצר, ובכל זאת תצטרכו לשלם חלק ניכר ממנו. אך, עם זאת, חשוב מאוד שתבטחו את עצמכם בביטוח הובלות בטרם אתם מבצעים תהליך הובלה אל דירה או משרד חדש, שכן הפוליסה הזאת שומרת ומגינה עליכם במצב של נזק לחפצים במהלך ההובלה, לפחות חלקית.