תפקיד האגף, הוא בעיקר לקבוע אם נתמלאו הדרישות הקבועות בחוק לרישומי החברה. אך בכוחו מספר סמכויות אותן הוא יכול להפעיל ויכולות להשפיע על החברה. כגון: מתן שם לחברה – אם ראה הרשם כי השם מטעה או דומה לשם קיים אחר. כמו כן יכול הרשם לדרוש מחברה להעביר לידיו מסמכים הקשורים לפעולותיו. בסמכותו להפעיל סנקציות כמו: קנס כספי, במקרה והפרה חובות המוטלות עליה – כמו החובה להגיש דו"ח שנתי, ועוד.
לרשות האגף עומד מאגר מידע הפתוח לציבור הרחב, וזאת בהתאם למימוש עקרון הפומביות. כך יכול כל אדם המעוניין לקבל במשרדי הרשם, פרטים מסוימים על כל חברה – מי הם בעלי מניותיה, מנהליה, כתובתם ועיסוקם, מהו ההון העצמי של החברה, שנת הקמתה, מועד הגשת מאזניה, והאם יש לחברה שיעבודי נכסים או מחויבויות רשמיות אחרות.
מימון פעולות האגף נעשה על ידי תשלום אגרה שנתית הנגבית מכל חברה.
בעבר, ביצוע פעולה כלשהיא אצל רשם החברות כגון:
- רישום פרטי חברות חדשות – רישום חברה חדשה
- רישום שעבודים כנגד חברות, סילוקם או עידכונם.
- טיפול בהליכי פירוק חברות.
- בחינה וטיפול באפשרות הגדלת הון רשום של חברות.
דרשה מבעל החברה או מאחד ממחזיקי המניות הגעה ל רשם החברות בירושלים, עמידה בתורים וטיפול בירוקרטי.
כיום ישנן חברות שליחויות בשוק המאפשרות שירות מהיר בשם בעל החברה או אחד מבעלי המניות וטיפול בכל הפעולות הנדרשות במחירים שווים לכל נפש.
אז לפני שאתה ניגש למשרדי רשם החברות בדוק עם חברות שליחויות לגבי טיפול מהיר במקרה שלך.