סרט התדמית סוקר את העסק, מוצריו ושירותיו. כך יכול הלקוח לקבל בצורה היעילה ביותר את כל האינפורמציה שהוא מבקש לדעת. סרט התדמית מראה התרשמות מהעסק, הדמיית מוצריו ושירותיו, זאת בנוסף למצגות עסקיות ומבחר של מוצרים שהעסק מציע. עיקרו של סרט התדמית הוא למשוך את תשומת לב הצופה ולרתק אותו בעזרת אריזה גראפית.
יצירת סרט תדמית, כמו יצירת כל סרט למעשה, מתחילה מכתיבת התסריט. התסריט יהווה את הבסיס לסרט, ועל פי המסר שלו ייקבעו כל מרכיביו האחרים של סרט התדמית.
בונים סקיצה של מצגת על החברה או העסק, המציגה את הנתונים המספריים שהחברה רוצה להראות. מצגת זאת תהיה בסופו של דבר חלק אינטגראלי מסרט התדמית.
השלב הבא הוא צילום סרט וידיאו מקצועי, תוך עמידה על איבות גבוהה. במידת הצורך ניתן לשכור ציוד צילום טלביזיוני או קולנועי לשם צילום הסרט. הסרט יראה בדרך כלל סיור בבית העסק או החברה, ויציג את מוצריה ואת שירותיה באמצעות קליפ תומך סאונד.
עורכים את קטעי הוידיאו ומוסיפים להם אפקטים מיוחדים כגון:
עריכה בשכבות - שכבות הן מעין חלוניות עצמאיות בתוך המסך,המסוגלות להכיל מידע נוסף על זה שניתן כבר במסך זה. ניתן למקם אותן בכל מקום בעמוד ולעצב אותן בעיצובים שונים ומגוונים.
תוספות של גראפיקה- בדרך כלל תכלול הגראפיקה גם את הלוגו של העסק, אשר יוצג במשך כ-10-20 שניות, ואת שמו של העסק, בנוסף לאפקטים גראפיים אחרים.
קטעי אנימציה, תלת מימד ואפקטים מיוחדים יוסיפו לסרט תדמית שובבה, צעירה ורעננה.
לסיום מעצבים פס קול המשלב קריינות ומוזיקה מתאימים. מידע חשוב על העסק מועבר בקריינות , בתנועה, במוסיקה ובאפקטי סאונד .
הסטודיו צריך לשים דגש מיוחד על הצד היצירתי של הסרט. הרבה סרטי תדמית "מפוזרים" בשטח, והסרט הרגיל, הבנאלי, לא יעניין ולא ימשוך איש לצפות בו עד סופו. סרטי התדמית של היום מעמידים אתגר של מקוריות ליוצריהם, לכן על אנשי הסטודיו להוכיח שהם קודם כל קריאטיביים, ורק אחר כך אנשי ביצוע.
עוד אחד מהדברים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם בסרטי תדמית היא כיבוד זכויות יוצרים. הסטודיו חייב לדעת לשים דגש על זכויות היוצרים- מוסיקאים, גרפיקאים, כותבים וכו'- בזמן קבלת עבודת פרסום.
מטרתו של סרט התדמית היא להראות את העסק, מוצריו או שירותיו, בצורה היפה ביותר, היעילה ביותר והמושכת ביותר. עליו לעניין את הצופה , לסקרן אותו ולהיות משכנע דיו על מנת שהצופה בו ירצה לצפות בו עד סופו, ולאחריו- ליצור קשר עם העסק, מוצריו או שירותיו. אם הוא נעשה נכון ובצורה מקורית- הוא יהווה אמצעי נהדר לפרסום ולשיווק.