כמו בכל סרט, גם בסרטי תדמית יש משמעות עצומה לאופן בו הוא בנוי: לחיבור חלקיו והרצף ההגיוני שלו. אך חשיבות רבה נודעת גם לכל חלק בנפרד. מי שמביט בסרט רואה אותו אומנם בכללותו, אך עלול שלא להסתפק בכך, ולבחון כל חלק וחלק בנפרד. אם הסרט יסקרן אותו הוא יצפה בו עד סופו. על כן חשיבות עצומה נודעת לאופן בו הסרט בנוי נעשה ולאופן עשייתו.
אחד האלמנטים החשובים בכל סרט, ובפרט בסרטים לאינטרנט, סרטי תדמית ואחרים, הם הדיאלוגים שבסרט. דיאלוג בין בני אדם גורם לנו להכיר הנפשות הפועלות, הן לפי המילים הנאמרות, הן לפי טון אמירתן והן על פי שפת הגוף של הדובר: תנועותיו בעת הדיבור, אופן ההקשבה בדיאלוג, וכמובן- אופן הפנייה של הדיאלוג אל הקהל הרחב.
כאשר בונים דיאלוג לסרט תדמית הוא חייב להיות מותאם לקהל אליו פונים. אי אפשר לפנות בדיאלוג שמנוסח בסלנג צעיר לקהל רציני ומבוגר. באופן דומה, אי אפשר ליצור דיאלוג בז'רגון מקצועי כאשר מדברים אל קהל צעיר, אשר מעוניין לדעת מה הוא מקבל בשורה התחתונה, ולא ממה המוצר או השירות מורכב בהכרח.
דבר נוסף שהינו חשוב בדיאלוג הוא צורת הדיבור והפנייה אל הקהל. אסור שהדיאלוג יהיה מתנשא, שהמשתתפים בו יהיו בעלי ביטחון עצמי מופרז, כזה אשר יגרום לצופה לחוש שהדוברים חושבים ש"הוא בכיס שלהם". הדיאלוג חייב להיות בגובה העיניים, תוך כבוד למאזינים לו, והוא צריך לספק את כל התשובות האפשריות, על מנת שהצופה יידע בדיוק מה הוא מקבל ולמה החברה מתחייבת בסרט תדמית זה.
הדיאלוג הוא רק חלק אחד של סרט תדמית. כל סרט נושא עמו מספר רב של חלקים, אשר ביחד מתחברים לסרט אשר אמור להציג את החברה, שירותיה ומוצריה בצורה הטובה ביותר. אין זה משנה למה נועד סרט התדמית- לאינטרנט או לתצוגה פנימית בפני לקוחות- הוא חייב להציג את החברה בצורה החיובית, האמינה והמקצועית ביותר. לכן יש לשים לב לכל חלק וחלק ממנו מורכב הסרט, על מנת שהתמונה המלאה תהיה נעימה לעין, מסקרנת, ובעיקר- תמשוך את הצופים אל החברה.
מצגות עסקיות יכולות לכלול קטעי וידאו וכמובן סרט תדמית המבהיר על עיסוקכם.