כאשר חותמים על עסקת ליסינג מומלץ מאוד שהחוזה יעבור תחת ידי עורך הדין של החברה אשר יבחן את סעיפיו השונים, ותחת ידי רואה חשבון אשר יבחן את אופן התשלומים, והאם החברה מרוויחה או מפסידה בעסקה שכזו. על העסקה יש לחתום רק אחרי שמבצעים סקר שוק בקרב חברות ליסינג שונות, זאת על מנת שנהיה בטוחים שקיבלנו את ההצעה הטובה ביותר והמתאימה לנו ביותר.
מה צריך לבחון כאשר ניגשים לבצע עסקת ליסינג וכאשר חותמים על חוזה ליסינג? ראשית- המחיר. יש לבחון האם המחיר המצוין כולל מע"מ, בכמה תשלומים יש לשלם אותו, באיזו תדירות התשלומים ומה חלקו של העסק בתשלום על טיפולים, תיקונים וכדומה. בהנחה שהמחיר של עסקת הליסינג הוא טוב, ניתן לעבור לשלב הבא, הן בהצעה והן בחוזה.
בחוזה ליסינג מונחים מוקשים לא מעטים. חברות רבות מגבילות את השוכרים בקילומטראז', זאת על מנת שהרכב לא ייפגע והחברה תוכל למכור אותו. יש לבדוק האם סעיף זה מופיע בחוזה, ומה הקנס שהחברה משלמת על חריגה מהקילומטראז' הנקוב. חוזים רבים לא מפרטים את אופי הביטוח של הרכב, דבר שעלול לפגוע בנהג ובעסק במקרה של תאונה או גניבה.
אופי הביטוח הוא חשוב במקרה של ליסינג . חברות ליסינג מפעילות ביטוח לרכב, ביטוח נגד גניבות, פריצות ותאונות, ואשר מקיף את כל צורכי הטיפול והתיקון שנדרש לרכב. חברות רבות לא מפרטות איזה ביטוח הן מעניקות לו, וכך, במקרה של תאונה, גניבה או כל נזק אחר לרכב, נדרש לפעמים העסק השוכר לממן את הטיפול או התיקון, דבר שכמובן מייקר את העסקה בעשרות אחוזים בטווח הארוך.
חוזה של חברת ליסינג איננו תורה משמיים. בדיוק כמו שחוזים רבים אחרים בעסקים, כך ניתן לשנות גם חוזה של חברת ליסינג. בסופו של דבר מדובר בחברות עסקיות אשר זקוקות ללקוחותיהן, ולכן יסכימו לשנות ולפרט היכן שצריך, כל עוד האינטרס הכלכלי שלהם לא נפגע. מה שחשוב הוא שתשמרו על האינטרס שלכם בתור עסק ובתור מעבידים.