סרטי תדמית הם הדרך החדשה למכור את עצמנו ואת העסק שלנו. להבדיל מפרסום רגיל או שיחות מכירה, כאן מדובר בתחום שפונה אל קהלים שונים, קהלים שאין ביניהם קשר, ומכאן שעל סרטי התדמית להיות מאוד חכמים ומאוד מדויקים באופן המכירה שלהם. כל מוכר טוב יודע: צריך לדעת מי הלקוח שלו וכיצד לפנות אליו.
למה סרטי תדמית הינם שונים מפרסומות או מכירות אחרות? מאחר והם משווקים לא רק את המוצר של החברה, אלא גם את החברה עצמה. הם פונים לא רק ללקוחות הרוצים לקנות מוצר כזה או אחר, אלא גם למי שרוצה להשקיע בחברה, למי שרוצה להשתלב בה, ומי שרוצה לעשות איתה עסקים. לכן, הפנייה בסרטי התדמית צריכה להיות שונה מזו של פרסומות או כל דרך מכירה אחרת.
מכירה היא שילוב של מספר אלמנטים. כמובן שאם המוצר בעייתי, כל מכירה תהיה קשה. אך אם המוכר לא ידע למכור- לא משנה איזה מוצר יהיה לו, אף אחד לא יקנה ממנו אותו. השילוב בין המוצר למוכר צריך להיות מושלם. המוכר צריך להזדהות עם המוצר, להכיר אותו ולתת בו אמון. הוא גם צריך להכיר את הלקוח, "להרגיש" אותו. השילוב בין השניים יאפשר לו למכור את המוצר ללקוח.
חשוב לא פחות מהכרת הלקוח והכרת המוצר הוא מה שהמוכר מבקש למכור. אין מדובר רק במוצר. מבחינת המוכר, עליו למכור תדמית כזו שתגרום ללקוח לחזור לחברה ולרכוש ממנה מוצרים נוספים. מכאן שכל שלב המכירה, עד השלב של השירות שאחרי המכירה (שירות טכני או כל שירות אחר), צריך להיות מושלם ומותאם ללקוח. סרטי תדמית מוכרים את התדמית של החברה, מכאן שהם צריכים לשווק אותה כמי שעומדת בתנאים אלו.
על מנת שהלקוח יקבל את דברי המוכר, וכאן כוונתנו לדברי הסרט, עליו לתת אמון בחברה ובמוכר. אמון הוא דבר מצטבר. מצעדים קטנים ועד גדולים. התדמית של החברה תהיה בנויה על אותו אמון שהלקוח מעניק לה. בכל פעם כשלקוח ייתן בה אמון יגביר הדבר את יכולתם של לקוחות אחרים לתת בה אמון. לכן, כאשר עורכים סרט תדמית, חשוב לספר את מה שאפשר לספר, ולא לספר את מה שאין לספר. אם הלקוח ישמע ב מצגת עסקית את מה שהחברה אומרת לו, ויוכל לאמת זאת, הוא יידע שיש כאן חברה רצינית, כזאת שאפשר לעשות איתה עסקים.