בשנים האחרונות, עם התפתחות ערוצי טלוויזיה ואתרי אינטרנט, עסקים רבים פונים לחברות אשר יוצרות קליפים ועושות עבורן עריכת סרטים . כך הן יכולות "למכור" את עצמן בסרט קצר, אשר יכול לנוע מרצינות תהומית עד לכדי סרטון היתולי, הכל כדי להגיע לליבו ולכיסו של הלקוח. פתיחת ערוצי הטלוויזיה והאינטרנט מאפשרים לעסקים לא רק למכור את עצמם בדרך חדשה, אלא גם להגיע לקהל לקוחות שבעבר היה קשה להם להגיע אליו, לדוגמה, בני נוער וילדים .
כיצד יוצרים קליפים לעסק ?
הפקת סרטון מתחילה בפגישה בין אנשים האמונים על שיווק העסק, לחברה אשר יוצרת קליפים . בפגישה זו לומדת מחלקת השיווק על הדרכים למכור את העסק שלהם בצורה קלה ופשוטה, אך עם זאת רחבה יותר. מנגד לומדת החברה אשר יוצרת את הקליפים על העסק,על מוצריו, ההיסטוריה שלו, על האנשים העובדים בו ולאיזה קהל בדיוק פונה העסק .
בשלב השני יוצרת החברה דוגמאות של קליפים על הנייר, תסריטים לדוגמא, אשר מהם יוכלו הגורמים המתאימים בחברה לבחור. אם מצא קליפ אחד או קליפים רבים אשר נראים להם מתאימים- תתחיל החברה בעבודתה- הפקת סרטון אחד אשר ישמש בשלב הראשון את העסק . חברות גדולות ישתמשו בסרטון הראשון אל מול קהל מיקוד, אשר יבחן את הסרטון ויגיב עליו.
צילום סרטים עבור עסקים פרטיים דורש מאמץ משותף הן של החברה שיוצרת את הסרט והן של העסק עצמו. העסק צריך לתת את כל המידע הנדרש לסרטים שכאלה, לאפשר לצלמים ולבמאים לבלות מספר ימים בעסק, להכיר את עובדיו, את דרכי עבודתם ואת האווירה של העסק, זאת על מנת שיוכל להעביר אותה בצורה יפה ונכונה לסרט .
בעת עריכת סרטים שצולמו אצלכם אתם יכולים לבחור האם לבקש להיות חלק מן העריכה או לסמוך על החברה שתעשה זאת עבורכם. בכל אופן, עריכת סרטים היא שלב מהותי בביצוע הפקת סרטון עבורכם, שכן במידה ויש בסרטו אלמנטים שאינכם מעוניינים בהם- הסרט כולו יכול להיפגע. עדיף לקבוע מראש אילו דברים יכנסו לסרט, ולהשאיר את שאר הצילומים בצד, על מנת שתוכלו להשתמש בהם במידה ויש צורך.
לאחר שצולמו מספר קליפים תיתכן אפשרות להשתמש בכולם בבת אחת, או להשתמש בקליפ אחד, ואחריו לצאת בקליפים האחרים . חשוב שהקליפים יהיו אמינים, פשוטים, קליטים, ינועו בין רצינות לקלילות, כאלה אשר יגרמו לצופים לראות אותם בעניין וברצון להכיר את העסק עצמו או את המוצר שהוא מייצר או משווק.
מטרת הקליפים
צילום סרטים נועד כדי ליצור קליפים למטרות שונות. ניתן להשתמש בהם אל מול הקהל הרחב, בפרסומות באינטרנט, או בערבים שהחברה מארגנת להיכרות עם החברה. אופציה אחרת לשימוש היא מול לקוחות ותיקים של החברה, כדי לגלות להם מוצרים חדשים או כדי לשמר אותם כלקוחות. חשוב לקבוע מראש למי הסרט פונה, ועל פי זה לעשות אותו.
סרטי תדמית תלויים רבות באופן בו החברה מבצעת צילום סרטים ובאופן בו היא עושה עריכת סרטים . במידה והסרטים מדודים בזמן, מתמקדים בעניין ולא בטפל, ומציגים את החברה באופן מקצועי ויסודי- הרי תקבלו קליפים אשר יציגו אתכם בדיוק כפי שרציתם, ובאופן שהלקוחות הישנים יאהבו לראות, וקהל הלקוחות החדש שלכם יסתקרן.
מילון מונחים:
קליפ- סרטון קצר אשר ארכו לא עולה על שלוש-ארבע דקות, אשר מבליט את העניין בצורות שונות.
עריכת סרטים- לקיחת כל הצילומים שנעשו, הוצאת הצילומים הלא מוצלחים והדבקתם של הצילומים הטובים בסדר מתאים, אחד לשני. כך נוצר סרט שלם.
מצגות עסקיות - מצגת על העסק להצגה מול משקיע או אולם לכנסים. מצגות עסקיות יכולות לכלול קטעי וידאו וכמובן סרט תדמית המבהיר על עיסוקכם.
סרט תדמית-סרט שמטרתו למכור מוצר, שירות או חברה לקהל לקוחות חדש או ישן.