אחזקת מכונית פרטית מהווה הוצאה לא קטנה בתקציב הביתי: הוצאות שוטפות על טיפולים ותיקונים וההוצאה על בנזין מסתכמות לפעמים בסכומים לא קטנים. על ידי תוספת מערכת גז לרכב הפרטי שלנו אנו יכולים לחסוך כמחצית מהוצאות הדלק. לאדם הנוסע קילומטרים רבים בחודש, למשל, יהווה השימוש במערכת גז חיסכון לא מבוטל.
ואולם החיסכון בהכנסת מערכת גז לרכב אינו מסתכם בחיסכון בהוצאות הדלק בלבד: השימוש במערכת גז ברכב יוצרת פחות פיח ולכן השמנים אינם מזדהמים במהירות בה הם מזדהמים בשימוש בבנזין. המנוע נפגע פחות, ואנו זקוקים להרבה פחות טיפולים תקופתיים. השריפה הנקייה לא מותירה משקעים על חלקי המנוע, אשר נשמר לאורך זמן וזקוק לפחות תיקונים, מה שמהווה גם הוא חסכון משמעותי באחזקת הרכב.
ביצועיו של רכב אשר הותקנה בו מערכת גז אינם נפגעים, ולפעמים הם אף משתפרים, למרות שהמערכת אינה מורכבת בו באופן מקורי. מערכות הגז עומדות בסטנדרטים מאד גבוהים- בתקנים של האיחוד האירופאי ושל מכון התקנים והטכניון בארץ. הן מערכות מאד מתוחכמות ואיכותיות.
מערכת גז היא למעשה תוספת למערכת ההנעה על בנזין.בכל מקרה נעשית התנעת הרכב על בנזין, ואז יכול הנהג לבחור באם הוא רוצה להמשיך לנסוע על בנזין או לעבור למערכת הגז. המעבר הוא פשוט- בלחיצת כפתור. במקרה ונגמר מיכל הגז יעבור הרכב באופן אוטומאטי לנסיעה על בנזין, בצורה חלקה וללא פגיעה בביצועיו. חשוב להתקין מערכת גז לרכב אצל יבואן אשר מוסמך לכך, אדם מנוסה אשר מקפיד על עמידה בתקנים, איכות ובטיחות.
מדינות רבות ומפותחות בעולם מעודדות את השימוש ברכב מונע גז, בגלל היתרונות האקולוגיים שלו. בערים רבות בעולם מוטל איסור על כניסה למרכז העיר בכלי רכב מונעי בנזין, וחלקן אף הסבו את התחבורה הציבורית שלהן למערכות מונעות גז.
גם בארץ מעודדת המדינה את הסבת כלי הרכב למונעי גז. מבחינה פורמאלית, למשל, כל הנדרש לשם התקנת מערכת הנעה בגז הוא אישור שינוי מבנה הרכב מטעם משרד התחבורה. המדינה מעניקה פטור על יבוא מערכות הנעת גז, והמס על הגז עצמו הינו 3% בלבד לעומת 50% על בנזין. אין אגרות ומיסים על רכב המונע בגז, לעומת כמה כאלה על רכב המונע בסולר, למשל. כמו כן אין תוספת באגרת הרישוי על כלי רכב המונע בגז. גם מבחינת הביטוח אין תוספת על כלי רכב שמותקנת בו מערכת גז , אלא אם כן ברצון בעל הרכב לבטח את המערכת עצמה.
מילוי הגז נעשה בתחנות מיוחדות לכך , המפוזרות בכל רחבי הארץ, ממטולה עד אילת, ומתרבות מיום ליום בהתאם לריבוי כלי הרכב מונעי הגז.
ולמי שחושש מכך שהגז דליק- מערכת גז לרכב הינה בטיחותית ביותר. למעשה הרבה יותר מאשר מערכת בנזין. מיכל הגז עשוי מפלדה ועמיד בפני אש, שלא כמו מיכל הבנזין. במקרה של תאונה או שריפה המערכת מנתקת את אספקת הגז למיכל, ושסתומי הבטיחות מונעים דליפה של גז מן המיכל.
מערכת גז לרכב משתלמת, אם כן, מכל הבחינות: היא בטוחה יותר, זולה יותר וידידותית יותר לסביבה.