רכבים הצורכים גז (גפ"ם- גז פחמימי מעובה) מפחיתים בצורה משמעותית את פליטת הרעלים לאוויר, בניגוד לאלה הצורכים דלקים למיניהם. מנוע המופעל על גז פועל בצורה נקייה יותר ומזהם פחות ממנוע דלק רגיל. יש להוסיף נקודה חשובה, והיא הערך הכלכלי, שכן הגז זול יותר בכ-50% מן הבנזין, בלאי המנוע נמוך יותר ואורך חייו ארוך יותר. מנועים הצורכים גז מאריכים חיים לעומת אלה הצורכים דלק.
רכב המונע בגז הוא למעשה רכב בעל מערכת כפולה: נוסף למערכת הדלק הקיימת בו, מוסיפים מערכת גז מקבילה. הדלק משמש להתנעה בלבד, להוציא מקרה בו הגז נגמר- המנוע עובר אז אוטומטית למערכת השנייה, כלומר למערכת הדלק השגרתית.
התקנת מערכת הגז לרכב אינה מורכבת. היא מבוצעת בכל מוסך המורשה לכך. מבחינת החוק ומשרד התחבורה- כל מה שצריך הוא אישור פורמאלי לשינוי הרצוי. היתרונות שלה על פני המערכת הקונבנציונאלית, בנוסף להיותה לא מזהמת את האוויר, הם רבים: חברות הביטוח מורידות את הפרמיות על רכב המונע בגז, וזהו יתרון כלכלי נוסף וברור לטווח ארוך. מערכות הרכב השונות מוגנות יותר בפני פגיעות מאשר מערכות הדלק, ולכן אורך חייהן גדול יותר. למערכת הנוספת אין שום השפעה על ביצועי הרכב, לא על ההאצה שלו ולא על המהירות של הנסיעה. במהלך הנסיעה יכול להיות מעבר ממערכת למערכת מבלי שהנוסעים או הנהג ירגישו בכך. אין שום תופעות מכניות או פיזיות שהאדם ירגיש בהן בזמן המעבר ממערכת אחת לשנייה, כגון: טלטולים או רעשים כלשהם, כך שנוחות הנסיעה אינה משתנה בעקבות המעבר.
בעולם המערבי קיים רכב הממונע על גז כבר משנת 1960. הגז הוא פחמימני מעובה, ומתאים רק לכלי רכב. הוא אינו גז בישול. האוקטן שלו הוא 100. הגז מאוחסן במיכל לחץ במצב צבירה נוזלי. בישראל התחילו לנסוע על רכבים ממונעים בגז רק בשנת 2003. כיום נוספות בכל שנה כ- 1000 מכוניות המוסבות לגז. לפי ההערכות ישנם עוד מאות כלי רכב נוספים שהוסבו בצורה פיראטית , לא מורשית, ובעליהן נתקלים בבעיות בזמן הטסט . גם בזמן התדלוק הם יכולים להיתקל בקשיים, שכן רק מתקין מורשה מטעם משרד התחבורה רשאי להתקין מערכת גז. שנת ייצור הרכב שבו מותר להתקין מערכת זו היא החל מ- 1995 ואילך. מרבית הדגמים בארץ מקבלים אישור זה, יש רק לבדוק שמבחינה טכנית ניתן להסב את המכונית המסוימת. התקנה זו מצוינת ברישיון הרכב על פי חוק.
יתרונות הרכב הממונע בגז רבים לאין ערוך מבחינה אקולוגית וגם כלכלית. היא פחות מזהמת, עלותה זולה יותר, היא בטיחותית לרכב וחסכונית. סביר להניח שאחרי הרכבתה ונסיעה בעזרתה זמן מסוים תשאלו את עצמכם איך לא עשיתם זאת קודם.