שינויים ברכב אפשריים בשתי צורות: הצורה הראשונה היא שינוי פנימי, אשר איננו דורש אישורים על שינוי מבנה ברכב. מדובר בתוספות לנוחיות הנוסעים והנהג. הצורה השנייה שבה מתבטאים השינויים ברכב היא שינויים חיצוניים לצורכי עבודה או נופש. כל שינוי שכזה מחייב לא פעם אישור ממשרד התחבורה ואישור של חברת ביטוח לגבי פוליסת ביטוח רכב.
אלו שינויים אפשריים בתוך הרכב? הן מדובר בהכרח בשינוי מבנה הרכב, כמו בתוספות שונות לנוחיות הנוסעים. תוספות כמו: מערכת סטריאו עם מגברים, DVD, GPS, פלאפון, לעיתים אף חיבור מערכות מידע המאפשרות לנהג או לנוסעים לנהל את עסקיהם מן הרכב. כל אלו תוספות אשר אומנם מקנות נוחות לנהג ולנוסעים, אך עם זאת הם קורצות לגנבים, ומכאן שדרישות חברות הביטוח יעלו אחרי שמתקינים אותן.
התוספות החיצוניות יכולות להיות משמעותיות יותר עבור חברת הביטוח,מאחר והן משפיעות יותר על אופי הנהיגה ועל ביצועי הרכב. ישנן תוספות כמו, למשל, מוט גרירה אשר אליו מחובר נגרר קטן, אשר משפיע על התנהלות הרכב ומשנה את יכולותיו של הנהג. מכאן שחברת הביטוח תבקש לשנות את פוליסת הרכב בגלל אותו נגרר.
תוספות אחרות אשר חברות ביטוח יבקשו בגללן שינוי בפוליסת הביטוח הן: צמיגים מסוג שונה, שמשות חדשות, תוספות למנוע, מתלה לאופניים וכדומה. כל אלו משנים את השליטה ברכב או את ביצועי הרכב. מכאן שהאופן בו הרכב נמדד בעת עשיית הפוליסה המקורית איננו רלבנטי עוד, ויש לשנות את פוליסת הביטוח.
חשוב לציין, שתוספת מיגון לרכב מוזילה לרוב את הפרמיה שאנחנו משלמים עבור ביטוח הרכב, שכן הסיכוי לגנוב את הרכב יורד עם מערכת כזאת. חברת הביטוח חייבת להיות מעודכנת לגבי כל שינוי ברכב בזמן הווה, אחרת היא אינה אחראית לאותו עדכון ולא תוכל לבטח אותו. במידה וחברת הביטוח לא מעודכנת בשינויים שחלו ברכב והנהג ביצע תאונה- החברה יכולה לטעון שהנהג לא סיפר לה על השינויים ברכב, ומכאן שאין היא נדרשת לשלם לו את דמי הביטוח שלו.
ביטוח רכב | ליסינג | גז לרכב | ביטוח מקיף | ליסינג מימוני | השכרת רכב | ביטוח חובה | ליסינג תפעולי | ביטוח מקיף | מערכת גז לרכב | ביטוח לרכב | ליסינג תיפעולי | חברות השכרה | ביטוח צד ג