אין זה קשה להיות נהג אדיב. כל הנדרש הוא לחשוב על כך שנהיגה לא אדיבה עלולה להביא למוות של אחרים או של עצמנו. לעיתים אפילו אין צורך לחשוב על כך. אפשר פשוט לחשוב למה, לעזאזל, אנו נוהגים ככה, ולמה אנו לא מנסים לשנות את המצב? הרי לכולם הוא רע, ואף אחד לא מנצח בו.
יש סיבות רבות לכך שהנהג הישראלי לא נחשב לנהג אדיב. חלקן סיבות פסיכולוגיות: לחצים שאנו סובלים מהם, אופי ישראלי, לא פעם אנו טוענים שאנו בסך הכל מביאים לכביש את הצורה שבה אנו מתנהגים בתור לסופר או בחוף הים. כמובן שכל אלו טיעונים שקל מאוד לסתור וקשה מאוד לקבל. במיוחד כאשר נוח יותר להסביר שהנהיגה הפרועה שלנו נובעת מהמצב המדיני שבו אנו שרויים.
יש כמובן סיבות אחרות המסבירות מדוע אנו נוהגים בצורה לא אדיבה: הרצון שלנו לא לאחר לעבודה, תשתיות לא נוחות, אמצעי תחבורה ציבוריים אשר אינם מספיק טובים ודורשים מאיתנו שימוש ברכב פרטי, נסיעות יומיומיות הגורמות לנו להתעצבן מכל נהג שחושב ש"הכביש הוא של אבא שלו" וכדומה. אלו יכולים להיות טיעונים טובים, אלמלא התוצאות הקשות של מעשינו. ( עוד על ביטוח חובה )
כמעט כל שנה נהרגים יותר מ-500 בני אדם על הכבישים. בסיכום כללי זה עולה בהרבה על כמות ההרוגים ממלחמות ופיגועים. כשחושבים על כך שרק בשלושים השנים האחרונות הוכפלו במאות אחוזים כמויות הרכב שעל הכבישים, הרי שהתוצאה עגומה. הרי זה אומר שבשלושים השנה האחרונות מספרי ההרוגים מתאונות דרכים היו אסטרונומיים, ואנו לא עושים דבר לשנות זאת.
נהיגה אדיבה פירושה דבר אחד באופן כללי: שכל אחד ייתן לאחר את הזכות לנסוע ולחזור הביתה בשלום. נהיגה שקטה, בלי "לחתוך" אנשים, בלי להיכנס לנתיבים ללא איתות, בלי לנסוע במהירות העולה על המהירות המותרת באופן קיצוני, מתן זכות למי שמגיע לו ואי לקיחת זכות אשר מגיעה לנו.
אם נדע לנהוג באופן אדיב נוכל להוריד את כמות התאונות בכבישים, להוריד משמעותית את כמות ההרוגים מתאונות הדרכים, ולהוכיח לעצמנו שהתדמית השלילית של הנהג הישראלי איננה נכונה. אחר כך יבינו זאת גם זרים שיבואו לכאן. לכל זה יתווסף רווח כלכלי, הן למשק כולו והן לנו באופן אישי: הרי כולנו היינו שמחים אם הפרמיה עבור ביטוח החובה הייתה יורדת, ולא היה צורך לשלם כל כך הרבה רק בגלל נהיגה לא אדיבה שלנו ושל נהגים אחרים.