ההלם של תאונת דרכים יכול להיות גדול כידוע לנו. תחילה- המכה שהרכב מקבל. אחריה- החשש שמא פגענו במישהו או נפגענו בעצמנו. אחריה מגיעה הבדיקה האם רכבנו נפגע או שהרכב שהיה מעורב איתנו בתאונה נפגע, וכל זה נעשה תחת לחץ של תנועה סביבנו ושל תחושת בהלה ורצון לא לבזבז זמן, מחשש שנאחר למקום אליו אנו אמורים להגיע. מי שעבר זאת זה יודע שאין זה נעים ואין זה פשוט.
בעת תאונה יש כללים מסוימים אותם יש למלא- לקיחת פרטי הנהג איתו היינו מעורבים בתאונה. מדובר בפרטים כמו: שם, מספר טלפון, מספר רכב, מספר ביטוח, ואם ניתן- אף לצלם את הרכב על מנת שתיאור המכה יהיה וודאי. רק עם פרטים אלו נוכל לפנות לחברת הביטוח על מנת שיוכלו לטפל בתביעה שלנו או כנגד התביעה של הנהג השני.
לשם מימוש ביטוח צד ג' כך אנו זקוקים לחברת ביטוח טובה ומקצועית. ביטוח זה שנועד להגן עלינו מפני תביעות של נהגים אשר מעורבים עמנו עקב תאונת דרכים . ביטוח צד ג' מבטח אותנו מפני תביעות כנגד מכות שנפגעו כלי רכב אחרים, ומאפשר לנו להימנע מתשלום על מקרי על תאונה שאנו ביצענו. זאת כמובן במידה והמכה אינה עולה על גודל הסכום הנקבע בפוליסת ביטוח צד ג.
על מנת שתביעה שלנו תהיה מהירה, או שהתביעה הנגדית תסתיים במהירות ובלי שתיגרר למשפט או למקומות לא רצויים, אנו צריכים חברת ביטוח טובה, כפי שציינתי. חברת ביטוח אשר תטפל בתביעה שלנו באופן מהיר אל מול חברת הביטוח של הנהג השני, תדאג לאינטרסים שלנו ותדע להעביר לנו את כספי התביעה במידה ואנו התובעים, או שתסיים במהרה את התביעה של הצד השני.
אחת השאלות הקשות היא איזו חברת ביטוח יכולה לדאוג לנו יותר. האם תהיה זו חברת ביטוח גדולה, אשר יש לה עשרות סוכנים ואנשי שירות, אך מנגד- גם עשרות לקוחות. לא בטוח שתביעתנו היא התביעה החשובה ביותר עבורה. או חברה קטנה, שאומנם יש בה כוח אדם מצומצם, אך היא מטפלת באופן אישי ואיכותי בלקוחותיה. כמובן שכל אדם עושה את הבחירה שלו על פי העלויות והצרכים, אך אסור לשכוח שבעת חתימה על פוליסת ביטוח יש לחשוב על מקרים שכאלו. שכן אלו המקרים בהם באמת צריכים את חברת הביטוח.