תפקיד מנהל החשבונות הינו תפקיד ברור מאוד: הוא אחראי על חשבונותיהם של אחרים: בעלי חברות, בעלי עסקים או עצמאים פונים אל מנהל החשבונות כדי שינהל עבורם את הכספים שלהם. הוא זה שמכין את הדו"חות הכספיים השונים, הוא זה שבודק עבורם הוצאות, מאזנים, הוא זה שקובע כיצד יחלקו את ההוצאות שלהם בלי שיפגעו בתזרים הכסף שיש להם, וכמובן- שהוא זה אשר עומד אל מול רשויות המס עבורם.
מה צריך כדי להיות מנהל חשבונות טוב? על מנת להיות מנהל חשבונות טוב וללמוד הנהלת חשבונות בצורה הטובה ביותר חייבים משמעת עבודה רצינית. דרושה יכולת טובה לשבת מול מספרים ולדעת כיצד כל מספר מתחבר למספר אחר, לקשר ביניהם ולדעת לבטא אותם בצורה מתמטית באופן הנכון והטוב ביותר. לכן מי שהולך ללמוד הנהלת חשבונות חייב שתהיה לו הבנה מתמטית.
אחרי שלומדים הנהלת חשבונות והופכים להיות מנהל חשבונות, נדרשות מספר תכונות שבלעדיהן קשה מאוד להצליח בתחום: ראשית- אמינות. מנהל חשבונות בנוי על האמינות שלו. הוא אחראי על כספם של אנשים, והוא משרת אותם על ידי כך. בלי אמינות לא יוכלו אנשים לסמוך על כך שהוא אכן שומר על כספם.
שנית- סדר. מנהל חשבונות מתעסק עם אלפי קבלות, דו"חות, צ'קים וכדומה. בלי סדר ברור ונוח הוא יתקשה להשתלט על כל החומר שיש בידיו. חשוב שהסדר יהיה גלוי לעין, כך הלקוחות יוכלו להתרשם שהוא מסודר. אחרת הם ישאלו את עצמם כיצד הוא יכול לעבוד בצורה מבולגנת והאם אין זה פוגע באופן בו הוא משרת אותם.
אחת התכונות החשובות ביותר עבור מנהל חשבונות היא היכולת לעבוד עבודה איטית, אישית, לעיתים סיזיפית מול שורות וטורים של מספרים. לכן חשוב שמי שפונה אל לימוד הנהלת החשבונות יהיה מודע לכך שאין בעבודה זו "אקשן" ולעיתים קרובות היא נעשית באופן בודד, אדם מול המספרים, אך היא עבודה מלאת עניין, ולא פחות חשוב מכך- אתגר שהצלחה בו מספקת מאוד הן את הלקוח והן את מנהל החשבונות עצמו.