כל בניין משותף עושה למעשה מה שעושים בקבוצה גדולה: בוחרים מתוך הקבוצה נציגים אשר יהיו אחראים על הטיפול בניין, יעלו הצעות, ולמעשה יהיו אחראים על הבניין ותחזוקתו, מה שנקרא ועד בית. אל הועד יש לפנות במקרה של בעיות המתגלות בבניין, והועד חייב לטפל בבעיות אלה.
דוגמא טובה לבעיות שצצות בבניין משותף היא כל הקשור עובר דוד שמש: לא פעם, כאשר שכנים מתקינים דוד שמש על הגג, הם פוגעים ביכולות של דודי שמש אחרים לפעול. זאת מאחר ודוד אחד עומד מול השני באופן שהוא מסתיר לו את קרני השמש, ובכך מונע את חימום המים. על כן יש להכין תוכנית ברורה אשר תיצור הפרדה בין דודי השמש ותאפשר לכל דוד שמש מרחב.
אופציה אחרת שקיימת בתחום דודי שמש ובניינים משותפים היא דוד מרכזי אחד לכולם. במידה ומדובר בשינוי שמחליטים עליו דיירי הבניין יש לקבל את הסכמת כל הדיירים, שכן עבורם יהיה זה שינוי, והם יהיו אלה שישלמו על עבודת השיפוץ הזאת. ישנם דיירים שיעדיפו להמשיך לחמם את המים בביתם באמצעות דוד שמש אישי, לכן יש להשאיר את הדוד שלהם לצד הדוד המרכזי.
דוד שמש יכול לגרום לבעיות בין שכנים גם אחרי שהותקן על גג הבית: מאחר ולפני כל חורף יש לבצע טיפולים ותיקונים בדוד, על הדיירים להזמין טכנאי דוודים אשר יטפל בדוד. במהלך התיקון הוא יבצע ניקוי של הדוד ויבדוק אותו. חשוב מאוד שבמהלך הבדיקה לא ייגרם נזק לדוודים אחרים שעל הגג.
מגורים בבניין משותף יכולים להיות אומללים מאוד או משמחים מאוד. זאת, כמובן, בהתאמה להתנהלות של דיירי הבניין. אם ישנן מריבות- כולם סובלים מהן, לכן מוטב שכל אחד יבדוק את צעדיו בטרם יפעל. מכיוון שביחד איתו חיים עוד דיירים בבניין- עליו להתחשב ברצון הדיירים האחרים אם בנושא דודי שמש ואם בנושאים אחרים.