יוצרים רבים בעולם המוסיקה, הקולנוע והספרות, נחשבים לפורצי דרך בתחומם. הסיבה לכך היא שהם היו בעלי מעוף, בעלי חזון בתחומם, ו"הלכו" על דבר שאיש לא הכיר, בהבנה שהם עלולים לשלם מחיר מסוים על כך. בסופו של דבר, לא מעט אנשים הרוויחו מכך שהעדיפו ללכת אל הלא מוכר מאשר לפנות אל היצירה המוכרת, הבנאלית, שייתכן ואיש כבר לא היה מעוניין בה אחרי שהכיר אותה אצל רבים אחרים.
כך צריך לעשות גם בעת יצירת סרטי תדמית באינטרנט. המקוריות היא נקודה מהותית בהכנת סרטים אלה. מי שחסרה בו מקוריות עלול למצוא את עצמו בפני מצב בו הסרט שלו איננו מעניין איש, שכן קהל הגולשים ראה הרבה סרטים דומים אצל אחרים, ואיש איננו מעוניין לראות שוב את אותם דברים, במיוחד לא בימנו.
האינטרנט הוא עולם מהיר. מה שהיה אתמול- נעלם היום ונשכח מחר. גולשי האינטרנט עוברים מהנאה אחת לאחרת, ושוכחים את מה שראו אך לפני שתי דקות. הסיפוקים הם מהירים, ומי שמספק להם אותם צריך לדעת זאת. לכן, כאשר פונים אל קהל האינטרנט, יש לפנות אליהם עם משהו חדשני, כזה שלא נראה עוד באזורנו.
המקוריות בסרטים לאינטרנט צריכה להתבצע במספר מדדים: ראשית- "הקריאה", הפנייה אל הקהל, צריכה להיות מקוריות, שונה. משהו שימשוך את העין ויגרום להם לצפות בסרט. שנית- הסרט עצמו צריך להגיש דבר חדש, אם בעזרת דמות חדשה אליה יוכלו להתחבר, דיאלוגים מצחיקים, מוזיקה מעניינת וכן הלאה. שלישית- כמובן שהמוצר או השירות שיימכר לקהל צריך להיות מוצג בצורה חדשנית, גם אם הוא בעצמו לא חדשני.
מקוריות אינה דבר קל וברור שניתן להמחיש. ברור לכל שהיא איננה משהו שמועתק מאחר, ואיננה משהו שבא מול משהו אחר. כאשר עושים דבר מה לא תמיד מבינים שמה שעושים הוא מקורי, אך אחרי שהוא יוצא לאור מבינים לפי התגובות שאכן נעשה פה משהו שאיש לא עשה קודם. באינטרנט זה יהיה קל לזיהוי, ומי שיצר את הסרט ייהנה מכך לא פחות מהגולשים עצמם.