שיטת מקור חוץ - "אאוטסורסינג " הולכת ותופסת תאוצה בארץ כמעט בכל פעולה עסקית. כל חברה פועלת ומתרכזת בפעילות הליבה שלה, ומעבירה- משיקולי עלות ותועלת- את כל הטיפול בצי הרכב שלה לגוף חיצוני. הסיבה לכך היא חישוב החיסכון הכלכלי שבדבר. אין טעם וצורך לתחזק ולרכוש רכבים עבור הארגון ועובדיו. הפיתרון הוא להעביר את כל ניהול צי הרכב לידי חברה חיצונית, תוך השגת יעילות וחיסכון לארגון. הטיפול בצי הרכב מתחיל בבחירת סוג הרכב האופטימאלי לצורכי החברה, מימון רכישתו , רישויו, ביטוחיו, איבזורו, טיפולים מכאניים, והחלפתו במחירי שוק סבירים ביותר בתום תקופת המימוש.
כעת עומדות לפניך שתי אפשרויות: ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני. אם ברצונך להשכיר את כלי הרכב לזמן ארוך (5-7 שנים)- הרי תבחר בליסינג המימוני. כך התשלום החודשי שלך יהיה נמוך יותר, וכן תינתן לעובדיך האפשרות לרכוש את המכוניות בתום תקופת הליסינג.
אם תרצה את כלי הרכב למשך זמן קצר יותר, או, לחלופין, תעדיף שחברת הליסינג תטפל בביטוחי הרכב, באחזקתו ובתיקוניו- הרי שיטת הליסינג התפעולי עדיפה לך, למרות שהיא תייקר את התשלום החודשי.
מרבית מחירי הליסינג כיום כוללים את עלות הרכב, הביטוח ועיקר שירותי האחזקה. אך פה נמצאת למעשה מלכודת: הכול מוגש לך כחבילה, במחיר כולל, כך שלא ניתן לדעת כיצד וממה הורכב המחיר. בכל מקרה, עלות עסקה זו נעה בין 10 ל- 40 אחוזים יותר ממחיר רכב רגיל לצרכן. ( מצטבר כולל עבור העסקה). כאן חשוב מאוד לדעת איזו עסקה כדאית. ליסינג תפעולי מלא (חברות ולקוחות פרטיים) או ליסינג מימוני, כשאתה מתחזק בעצמך את הרכבים. אתה יכול לקבל הלוואה לצורך עסקה זאת- מימון הרכב עצמו לתקופה שאתה מסכם עם החברה.
בכל שיטת ליסינג שתבחר- תרוויח קווי אשראי טובים יותר מצד הבנק מאשר ברכישה רגילה, ותזרים מזומנים מסודר, מאורגן וידוע מראש. כלי הרכב יעמדו ברשותך כל התקופה ו"ירוויחו" את דמי השכירות שלהם.