כאשר אתם בונים עסק, המטרה הראשונה היא להתבסס כמובן, אך לאחר שמתבססים, מגיעה המטרה השנייה- לקדם ולפתח את העסק, להציב בפניו אתגרים חדשים ולקלוט קהל לקוחות חדש כל הזמן. שכן אם לא נעשה כך- יעשה זאת המתחרה שלנו על חשבוננו. אז גם הקהל שהצלחנו לבסס כלקוחות שלנו יעזוב אותנו.
תוכנית כלכלית
כיצד מבססים עסק ? בשלב ראשון יוצרים תוכנית כלכלית-שיווקית אשר מתאימה לעסק. כזו שיכולה לעמוד הן מבחינת היכולות הכלכליות של העסק והן מבחינת האפשרויות הקיימות והרצון שלנו כבעלי עסק לבסס אותו. לשם כך קיימות קרנות אשר עוזרות על ידי הענקת מימון לעסקים אשר מעוניינים להתפתח ולהתקדם.
תוכנית כלכלית נכונה קובעת מראש את השאיפות שלכם, את החסמים בפניהם אתם עומדים וכיצד ברצונכם לשבור אותם, עם הגדרה ברורה של מטרות, סיכונים, וסיכויים. פילוח נכון של השוק שלכם וניתוח נכון של התקציב אותו אתם מעוניינים להשקיע ביישום התוכנית יעזרו לכם ליישם אותה. במידה ואתם נזקקים לעזרה, הרי שקרנות מימון לעסקים מקיימות מערך של עזרה וייעוץ עבור עסקים המבקשים להתרומם ולהתפתח.
חשוב לדעת שכל תוכנית שכזו דורשת הוצאה כספית רבה, הוצאה אשר יתכן וכבר במהלך הדרך תראו אותה חוזרת בדמות רווחים מקהל לקוחות חדש, ויתכן שרק בסוף הדרך תוכלו ליהנות מפירותיה של הוצאה זו. תוכנית כלכלית נכונה יכולה ליצור מתווה מסוים, אך אל תשכחו שלפעמים ישנן תקלות, שינויים או אירועים אשר גורמים לתוכנית להשתנות, ולכן יש לקחת בחשבון שההוצאות עלולות להיות גדולות יותר. חשוב שתבחנו האם העסק יכול לעמוד בכך, ואם אתם יכולים- נסו לקבל הלוואה לעסק על מנת לקבל לכם מרחב נשימה מסוים.
שיווק וקידום
השלב השני צריך להיות שיווק. יצאתם במוצר חדש- אל תהססו לספר על כך לכל העולם. כיום ישנן דרכים רבות להתפרסם, וחלקן זולות יותר מאשר בעבר. עיתונים, טלוויזיה, אינטרנט ושלטי חוצות. כל פרסום כזה מביא עוד ועוד אנשים להכיר את המוצר שלכם, ויכול למשוך אותם לגלות בכם עניין הרבה מעבר למוצר אחד או שניים. נוכחות היא דבר חשוב בעסקים. שווקו את עצמכם בכל דרך אפשרית, משיווק רחוב ועד שיווק אלקטרוני, ותצליחו להגדיל את מעגל "המכירים" אתכם. כך תצליחו גם להגדיל את מעגל המתעניינים בכם.
השלב השלישי צריך להיות הנוכחות שלכם בתחום בו אתם עוסקים. צרו קשר עם ספקים, הגיעו אל כנסים שונים בתחום, הזמינו אנשים מן התחום אליכם לעסק, עשו להם סיור, הראו להם פרזנטציה על העסק, הכל כמובן בהתאמה לרצונות שלכם ולשאיפות שלכם. אך כל נוכחות שלכם בתחום תראה שאתם רציניים, תעזור לכם ליצור קשרים ושיתוף פעולה ותצליח לקדם אתכם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תדמיתית.
פיתוח וקידום עסק לוקח זמן. אין מדובר בהליך של יום אחד, ולעיתים גם אחרי שנה עדיין נמצאים במהלכו של התהליך. עליכם להיות סבלניים, לדעת לאן אתם מכוונים כל העת, ובעיקר לא לנסות להגיע לגבהים אשר אתם לא יכולים להגיע אליהם, שכן אז, במקרה של נפילה- הנפילה תהיה קשה מדי. אם תדעו ללכת בצורה מדודה תצליחו להרים את העסק שלכם אל מקום חדש, אל המקום אליו אתם רוצים שיגיע.