באשר מדובר בכלי רכב קיימים שני סוגי ליסינג: ליסינג ממוני וליסינג תפעולי. ככלל- ליסינג היא שיטת מימון המבוססת בין היתר על ההנחה שאתה נהנה מהתועלת שאתה מפיק מן הרכב, ולא מן הבעלות עליו.
בשיטת הליסינג התפעולי מקבלת החברה השוכרת את הרכב תמורת דמי שכירות חודשיים. להבדיל מן הליסינג המימוני, הרכב נשאר גם עם השכרתו רכוש של חברת הליסיג. ככזה- הוא לא חייב במס מבחינת השוכרים.
כרכב השייך לחברת הליסינג, חייבת חברת הליסינג לממן את ביטוחו, לדאוג לאחזקתו התקינה והשוטפת וכן לטפל בכל תיקון או בעיה המתגלה בו. מבחינה זאת שיטת הליסינג התפעולי נוחה מאד לחברה השוכרת, שכן היא מורידה ממנה את עול הטיפול בצי הרכב שלה, כמו גם את תשלום המשכורות לכוח האדם שאמור היה לטפל בכלי הרכב לולא טיפול חברת הליסינג.
ברוב החברות ניתן להחליף רכב בתוך תקופת הליסינג. במקרה של ליסינג תפעולי החלפת הרכב במהלך התקופה אפשרית ללא כל התחשבנות נוספת לענייני מס, זאת כיוון שהרכב כלל אינו רשום בטופס הפחת של השוכר (מכיוון שכמו שכבר הוזכר, בזמן העסקה אין רישום של קנית הרכב ובעלות עליו).
חברת הליסינג גובה במשך זמן השימוש ברכב את הפחת התקופתי שלו.
למי כדאי להשכיר רכב בשיטת הליסינג התפעולי? עסקת ליסינג היא שיטה נוחה ביותר לשוכר: תמורת תשלומים חודשיים נמוכים יחסית ניתן להחזיק מכונית או אפילו צי רכבים, אם אתה מעסיק מספר עובדים רב הזקוקים לרכבים בחברה. בעיית המימון הפיננסי קלה ונוחה ביותר.ההשכרה בשיטתהליסינג התפעולי מתאימה לשוכר המעדיף גמישות ולא בעלות, שאינו רוצה לכבול את עצמו לתקופה ארוכה, ומעוניין ליהנות מהשירותים הנלווים של חברת הליסינג.
יש לזכור כי מתקיימת תחרות גדולה מאוד בשוק ליסינג הרכב כיום. כל חברה מעוניינת כמעט בכל עסקה. לכן חשוב לזכור כי הכול פתוח למשא ומתן. גם אם ההסכמים דומים האחד לשני- ישנם הבדלים מהותיים למדי מחברה לחברה. כל הסכם נתון לשינוי, צריך רק לדעת מה לבקש. חשוב לשים לב לכל פרט בהסכם לפני שאנו חותמים עליו. הסכמי ליסינג הינם מורכבים למדי. למרות חזותם הפשוטה מאוד הם טומנים בחובם מלכודות לא קטנות . לכן כדאי לערב רואה חשבון או איש מקצוע המבין בחוזים מסוג זה.