עזרה סיעודית איננה "סתם" עזרה. מי שמקבל אותה הוא מי שנדרש אליה כדי לנהל חיים שלווים ונוחים אשר לולא עזרה זו יתקשה לקיים. העזרה כוללת: בישול, ניקיון, עזרה בניידות, ליווי, תמיכה בבית ועוד. המטופלים אשר נדרשים לעזרת עובדים זרים הם בדרך כלל אנשים מבוגרים או עם אנשים בעלי בעיות רפואיות, אשר אינם יכולים לבצע פעולות אלה בעצמם.
מערכות היחסים בתוך טיפול סיעודי הן הדבר החשוב ביותר כדי שהעזרה הניתנת בטיפול זה תהיה מקסימאלית ושהטיפול יצליח. המטופל חייב לתת אמון מלא בעובד הזר הסיעודי, ולגרום לו להרגיש שייך לבית המטפל. טיפול סיעודי הוא טיפול קשה ואינטנסיבי, אשר עם הזמן נרקמים בו יחסים אישיים מאוד קרובים. אם המטופל יידע לתת למטפל תחושה שהוא סומך עליו יהיה יותר קל למטפל לבצע את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר.
על המטופל להעניק לעובד הזר מרחב בימים בהם אין הוא זקוק לו. כך העובד יכול לצאת קצת משגרת הטיפול ולאגור כוחות לקראת המשך הטיפול. כמו כן, יש לאפשר למטפל ליצור קשרים חברתיים מחוץ לעבודה, על מנת שלא ירגיש שעמום ועל מנת שתהיה לו חברה לבלות עמה מחוץ לשעות העבודה.
מערכת היחסים בין המטפל למטופל חשובה גם למטופל. מערכת יחסים טובה, המבוססת על אמון, הכרה וחיבה, תאפשר למטופל להיות רגוע יותר ליד המטפל, תאפשר לו לתת יותר סמכויות למטפל, ובעיקר תעזור לו להעביר את הזמן בהנאה ולא בחשש. מערכת יחסים טובה תבנה טיפול טוב, אשר עם הזמן יהפוך מטיפול סיעודי רגיל לקשרים חברתיים טובים.
קשר חשוב אחר בתוך הטיפול הוא הקשר בין המשפחה למטפל. מטעמים מובנים, המשפחה מבקשת לגונן על בן המשפחה אשר נזקק לטיפול, ומכאן שהיא לא פעם בוחנת בכמה עיניים את עבודת המטפל ומעירה לו על עבודתו, על מנת שיעשה אותה טובה יותר. המשפחה אומנם צריכה לשים לב מה המטפל עושה בדיוק, אך עליה לזכור שיותר מדי תשומת לב שלה כלפיו ויותר מדי הערות כלפיו יקשו עליו לעשות את עבודתו. עובד זר סיעודי יודע לשם מה הוא הובא ארצה, ויש לאפשר לו לעשות את עבודתו, זו אשר בסופו של דבר עוזרת הן למטופל והן למשפחתו.