כאשר מעבירים מטענים דרך הים עושים זאת על ידי אוניות תובלה. המטען יוצא מנמל המוצא אל נמל היעד. בשיטה זו מוטב להעביר כאשר מדובר במטען חורג, כאשר המטען מכיל חומרים שאסורים לטיסה (לדוגמא, חומרים כימיים), כאשר רוצים להוזיל את מחיר האריזה ולהכיל את המטען במכולה סגורה,או כאשר רוצים להעביר כמויות גדולות בקירור.
יתרונות שילוח בינלאומי בתובלה ימית הן: אריזה זולה יותר, נפח גדול יותר ומחיר למשקל נמוך יותר.
החסרונות בתובלה דרך הים הן: זמן ההובלה הוא ממושך יותר, לא בכל מקום קיים נמל ימי, וגם אם כן, הרי שיתכן והמרחק בין הנמל למקום היעד אליו צריך להגיע המטען הוא גדול.
שיטת ההובלה השנייה היא דרך האוויר. מדובר בשיטה נוחה יותר, שכן היא מהירה יותר, וניתן להעביר כך משלוחים דחופים ומשלוחי אקספרס. חברות רבות עובדות כיום עם מטוסי מטען קבועים או מחזיקות צי מטוסים משלהן, מה שמאפשר משלוחים יומיים.
חברות שילוח בינלאומי מוציאות לא פעם טיסות יומיות לאירופה ומספר טיסות בשבוע לאמריקה, מה שמאפשר הגעה מהירה של המשלוחים. בנוסף, לא מעט חברות מחזיקות מרכזים לוגיסטיים ליד שדות התעופה במדינות השונות, ובמקרה זה המטען מגיע אל שדה התעופה הקרוב ביותר ליעד, ויוצא משם אל יעדו בלי עיכובים או שהיות. החברות מתחייבות לזמן הגעה מסוים, ואם הן לא עומדות בזמן הזה הן מפצות בהחזר כספי על אובדן הימים.
יתרונות התובלה אווירית הם: אריזות קלות וזולות, משלוחים בגדלים שונים (משלוח קטן נוח יותר להעביר במטוס מאשר באונייה), אין לחות ורטיבות שעלולה להיווצר באוניות מטען, יש פחות טלטולים, והטיפול באריזות עדין יותר. החסרון העיקרי לעומת זאת, הוא, שלא כל מטען ניתן לשלוח בדרך האוויר.הסיבות נובעות בעיקר מגודל המטען או בגלל טיבו (חומרים מסוימים לא יכולים להיות מובלים בטיסה).
בשני סוגי התובלה מקיימות החברות משלוח יבשתי עם הגעת המשלוח לארץ היעד. מדובר במשלוח היוצא אל המרכז הלוגיסטי של החברה או ישירות אל מקום היעד, והדבר תלוי במידת הדחיפות.
המשלוח מתבצע בהתאם למועד בו נקבע שהמטען יגיע אל יעדו הסופי. תובלה ימית לצד תובלה יבשתית מהווה פתרון ביניים לתובלה אווירית מבחינת עלויות וזמן. כאשר מדובר במשלוחי אקספרס בתובלה אווירית, הרי שהמטען יוצא ישירות משדה התעופה אל המשאיות של חברת התובלה, ומגיעה מידית אל יעדו.
אחד הנושאים החשובים בכול הקשור לתובלה הוא הטיפול בהיטלים השונים ובמכסים. החברות נוהגות לטפל בכך עוד בטרם יצא המשלוח לדרכו. הן גובות תשלום מן הלקוח בארץ המוצא או מן הנמען בארץ היעד. מדובר בהיטלי ביטחון, דלק, היטלי מכולות בנמלי הים, מכסי יבוא ויצוא או מכסים שמדינות דורשות כול אחת לפי חוקיה.
החברות הגדולות בתחום שילוח בינלאומי מפעילות כיום שירותי און ליין דרכם ניתן לראות היכן נמצא המטען בכל שלב, כמה זמן יעבור עד שהוא יגיע אל יעדו ונתונים סטטיסטים שונים על המשלוחים. כמו כן החברות מפעילות סוכן אישי שאחראי על המטען מרגע הוצאתו מארץ המוצא עד הגעתו אל ארץ היעד.
חשוב לקחת בחשבון את התשלום בשערי חו"ל ואת מועדי החגים בארצות היעד על מנת לדעת באילו ימים לא יוצאים משלוחים, ובאילו ימים עלול להיות עיכוב.
לסיכום, כאשר מחליטים על סוג התובלה, חשוב לדעת באיזו מהירות רוצים שהמטען יגיע ליעדו, ואיזה סוג תובלה מתאים למטען מבחינת האריזה והתכולה.