אין מדובר בתופעה חדשה או בדבר רע, אך, ללא ספק, בעשורים האחרונים התופעה הזאת רק התפתחה והתקדמה. יותר חנויות אופנה פונות כיום לבני נוער, פרסומות לבגדים ומוצרי יופי פונים לבני נוער, וכמובן- התקשורת והאינטרנט מפנים את מירב תשומת הלב שלהם כלפי בני הנוער, על מנת שאלה ירכשו יותר מן המוצרים המוצגים להם בפרסומות או בתוכניות השונות.
בכל תחום הגיבורים שלו: כך, הטלוויזיה והאינטרנט יוצרים גיבורים אשר אמורים לגרום לבני הנוער לרצות להיות דומים להם, אם בהתנהגות ואם באופן הלבוש והיופי. ככל שהגיבור פופולארי יותר בקרב בני הנוער- כך הרצון להיות דומה לו גדול יותר. מובן שמי שמעסיק את אותו גיבור תרבות, הוא או עצמו, מנסים למכור כמה שיותר, על מנת שבני הנוער ירכשו כמה שיותר.
בני הנוער מושפעים כיום יותר מאשר בעבר מהאופן בו רואים אותם אחרים. הכוונה היא לאופן בו מסתכלים על הלבוש שלהם, על התסרוקת שלהם, ואף על המראה הטבעי שלהם. לכן בני הנוער נוהגים לרכוש, ברובם, באותן חנויות, אלה הנחשבות לפופולאריות. חשוב להיות תמיד מודע ומיודע לגבי האופנות האחרונות, ותמיד ירצו בני הנוער להיות באותו קו עם האופנה האחרונה.
אחת הדוגמאות הטובות ליכולת של בני הנוער להיות מודעים לאופן בו מסתכלים עליהם היא העובדה שיותר ויותר בני נוער עוברים כיום ניתוח אף. מדובר בניתוח פלסטי פשוט, המתקן את האף. כיום בני נוער אינם חוששים לעבור ניתוח אף, ואינם מחכים לגיל 18 או יותר כדי לעבור אותו. ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר בקרב בני נוער, ובחופשת הקיץ רבים רצים לעבור אותו, על מנת לחזור לשנת הלימודים החדשה עם אף מתוקן.
המודעות ליופי איננה דבר רע. בני אדם אוהבים להיראות טוב ולהיות אסתטיים. אך יש לזכור שלעיתים השעבוד ליופי הוא בעייתי, הן בתרבות הצריכה, והן בהתנהגות, שהופכת יופי לחזית העניין ומשכיחה דברים חשובים כמו אופי, השכלה וגורמים שאי אפשר לראות בעיניים.
כולנו מודעים לאופן בו מסתכלים עלינו, וכולנו רוצים להיראות טוב בעיני אחרים, אך אין צורך שבני נוער יחשבו שזה עיקר העניין, ושיותר חשוב להיות בקו האופנה האחרון או לדעת כיצד לחקות גיבור תרבות כזה או אחר מאשר להיות הם עצמם, עם היופי והאופי שלהם.